Regeneracja koła dwumasowego Złoczew
Postęp technologiczny i różnego rodzaju nowe rozwiązania konstrukcyjne powodują, że dwumasy są powszechnie stosowane w dzisiejszym przemyśle motoryzacyjnym. Żywotność takiego podzespołu to około 200 tysięcy kilometrów. Po tym okresie bardzo często okazuje się, że regeneracja koła dwumasowego
lub jego wymiana na nowe jest konieczna. Podzespoły te są stosowane zarówno w silnikach diesla, jak i tych zasilanych benzyną. W obydwu przypadkach podobne są oznaki zużycia dwumasy, czyli metaliczne stuki oraz drżenie karoserii podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Z uwagi na typowy zakres pracy i obrotów, w przypadku silników diesla objawy te mogą być nieco lepiej odczuwalne i łatwiejsze do zaobserwowania. Dobrym rozwiązaniem, gdy nasze auto ma przebieg zbliżony do wspomnianych dwustu tysięcy kilometrów i w momencie dostrzeżenia wspomnianych symptomów jest wizyta u mechanika, który potwierdzi nasze obawy lub zdiagnozuje rzeczywistą przyczynę pojawienia się wspomnianych wibracji karoserii i metalicznych odgłosów.
Diagnostyka w tym przypadku jest szczególnie ważna, albowiem zbliżone objawy mogą mieć źródło w uszkodzonych lub w sposób naturalnie zużytych poduszkach amortyzujących silnik i skrzynię biegów. Koszt związany z regeneracją koła dwumasowego jest znacznie niższy, niż nabycie podzespołu nowego, a walory techniczne i gwarancja na ten element są identyczne, jak w przypadku dwumasy fabrycznie nowej.Nasz serwis specjalizuje się w regeneracji wielu podzespołów, w tym także
kół dwumasowych
, zwanych popularnie dwmasami.Oprócz
regeneracji koła dwumasowego
, należy zawsze zwrócić uwagę na to, w jakim stanie jest docisk, tarcza sprzęgła i wysprzęglik. Niestety wielu kierowców chcą zaoszczędzić relatywnie niewielkie pieniądze, decyduje się na zamontowanie nowego bądź regenerowanego koła dwumasowego i pozostawienie zużytego docisku, tarczy, czy też wysprzęglika.