Regeneracja koła dwumasowego Dąbrowa Tarnowska
Wielu kierowców posiada samochody, w których występuje dwumasowe koło zamachowe, zwane popularnie dwumasą. Dwumasa od jakiegoś czasu występuje powszechnie w jednostkach napędowych z silnikami wysokoprężnymi. Coraz częściej można ją także spotkać w samochodach wyposażonych w silniki z zapłonem iskrowym, zasilane etyliną.
Dwumasa to system dwóch mas, masy pierwotnej i masy wtórnej. W skład dwumasy wchodzi także zabierak, łożysko ślizgowe, obudowa oraz wbudowane w koło pierwotne sprężyny łukowe. Na masie pierwotnej koła dwumasowego, znajdującej się od strony silnika, osadzony jest wieniec zębaty, współpracujący z rozrusznikiem. Tarcza zabierakowa i sprężyny łukowe to kluczowe elementy koła dwumasowego. Przekazują one moment obrotowy z koła pierwotnego na koło wtórne, tłumiąc drgania skrętne. Dwumasa, jak każdy podzespół samochodu zużywa się. Trwałość optymalnie użytkowanych kół dwumasowych to około 200 tysięcy kilometrów.